Ochrona baz danych i kontrola firmowego przetwarzania danych osobowych to niezwykle istotne zajęcia, gwarantujące zaufanie i wiarygodność przedsiębiorstwa wśród klientów. Aby proces przebiegał skutecznie, warto skorzystać z pomocy specjalisty, czyli administratora bezpieczeństwa informacji.
Administrator bezpieczeństwa informacji – główne zadania
Inspektor danych osobowych RODO nazywany również administratorem bezpieczeństwa informacji jest osobą fizyczną, wspierającą administratora danych osobowych. To specjalista, który zajmuje się przechowywaniem i kontrolą informacji w danym ośrodku czy przedsiębiorstwie.
Jego praca polega na informowaniu pracowników oraz klientów przedsiębiorstwa o przetwarzaniu ich danych osobowych, z czym się to wiąże pod względem RODO, a także prowadzeniu rejestru czynności RODO i konsultingu. Kontroluje, jak wyżej wymienione procesy są przestrzegane i czy zostały właściwe zastosowane.
Jak zabezpieczać bazy danych?
Aby dobrze zabezpieczyć wewnętrzne struktury, konieczne jest opracowanie właściwego systemu (np. regularne skanowanie urządzeń, korzystanie z wewnętrznej sieci) oraz wykonywanie audytów RODO. Dzięki kompleksowej weryfikacji tego, na jakim poziomie wdrożono rozporządzenia o ochronie danych osobowych, ich ochrona jest pewniejsza i zgodna z ogólnymi wytycznymi.
Wykonywanie audytu gwarantuje działanie zgodnie z prawem i zapewnia ochronę zgodnie ze wszelkimi naniesionymi w ustawie zmianami. To najlepszy sposób dla przedsiębiorstwa na uniknięcie kar. Ponadto systemy przetwarzające dane osobowe to technologie, które nieustannie się zmieniają i konieczna jest ich aktualizacja. Co za tym idzie, używane metody mogą być przestarzałe, a audyt zapewni konieczne poprawki.
Korzystanie z usług administratora bezpieczeństwa informacji czy wykonywanie audytu to najlepsza metoda na ochronę posiadanych przez firmę informacji. Co więcej, dzięki tym usługom firma ma pewność, że stosowane zabezpieczenia są skuteczne i działają zgodnie z założeniem.