Wizerunek firmy i działania marketingowe to elementy, które obecnie mają ogromny wpływ nie tylko na to jak postrzegana jest dana marka, ale także na jej wyniki finansowe i pozycję na rynku. Z tego powodu większość przedsiębiorstw, które chcą być atrakcyjne dla odbiorców, decyduje się na współpracę z agencjami public relations. Jak wybrać najlepszą? Podpowiadamy.
Określenie swoich celi
Przed wyborem agencji public relations dobrze jest określić swoje cele. Warto zastanowić się, jakie mamy oczekiwania wobec takiej firmy i co chcemy osiągnąć, ponieważ od tego może być uzależnione dobór odpowiedniej agencji. Być może chcemy wprowadzić nowy produkt na rynek lub dotrzeć do większej liczby odbiorców, zwiększyć sprzedaż czy zmniejszyć rotację pracowników. To pierwszy krok, który pozwoli nam uniknąć konieczności rozsyłania zapytań ofertowych do wielu firm.
Portfolio agencji
Wybierając agencję public relations, bardzo ważne jest sprawdzenie, jakie taka firma posiada doświadczenie i czy współpracowała z przedsiębiorstwami z naszej branży. Portfolio może być pomocne w ocenie czy pracownicy poradzą sobie ze zleconymi przez nas zadaniami. Oczywiście firmy takie zazwyczaj zatrudniają specjalistów, którzy nawet jeżeli w swoim portfolio nie posiadają doświadczenia w konkretnej branży, będą umieli wesprzeć naszą kampanię marketingową. Jednak doświadczenie w promowaniu marek z danej branży może być dla wielu osób czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej agencji.
Lokalizacja
Jeżeli zależy nam na tym aby regularnie widywać się z pracownikami agencji public relations i móc komunikować się z nimi na temat strategii marketingowych lub sprzedażowych osobiście, a nie tylko za pośrednictwem maili lub telefonów, warto wybrać taką firmę, która znajduje się naszej okolicy. Dlatego jeżeli siedziba naszego przedsiębiorstwa znajduje się na przykład w Katowicach, warto wybrać agencję, która również mieści się na tych terenach, na przykład taką jak śląska agencja public relations. Podczas spotkań na żywo warto omówić dokładne założenia strategii, wizję działań i pomysły, a także zapoznać się z propozycją działań ze strony agencji.
Propozycja działań i pomysł na komunikację
Warto sprawdzić agencję prosząc ją o przygotowanie strategii dla wybranego projektu. Dzięki temu dowiemy się, czy firma działa profesjonalnie i zatrudnia ekspertów, czy też jej propozycje nie spełniają naszych oczekiwań. Sprawne działania w obszarze marketingu wymagają spójnej strategii komunikacji, dlatego dobrze jest sprawdzić, czy firma taka potrafi zrozumieć potrzeby naszej grupy docelowej, a także specyfikę branży. W ten sposób można też sprawdzić, czy firma wykorzystuje aktualne branżowe trendy, rozwija się i poszerza swój warsztat czy przestała się rozwijać na pewnym etapie.