Odpowiednie wyposażenie biura zwiększa komfort pracy, poprawia wydajność pracowników, a nawet pozwala budować pozytywny wizerunek firmy. Poza sprzętem komputerowym, biurkami czy telefonem istnieją również mniej oczywiste akcesoria i sprzęty, które przydadzą się w biurze. Sprawdź zatem, jakie to przedmioty i urządzenia.
Niszczarka do dokumentów
Zgodnie z przepisami RODO, nie wolno ot tak wyrzucić do kosza na śmieci dokumentów bez ich wcześniejszego zniszczenia. Każdy zbędny dokument, pismo albo list można podrzeć ręcznie i wyrzucić do kosza, jednakże problem z manualną utylizacją dokumentów zaczyna się w sytuacji, gdy do zniszczenia są dziesiątki, a niekiedy setki dokumentów. Dlatego w każdym biurze przyda się profesjonalna niszczarka do papieru. To niedrogi sprzęt, który sprawdzi się zwłaszcza w firmie, w której pracownicy mają do czynienia z dużą liczbą wewnętrznych dokumentów, umów czy korespondencji. Dobrej jakości model pozwoli zaoszczędzić cenny czas pracowników i da pewność, że proces niszczenia dokumentacji będzie zgodny z przepisami prawnymi.
Tabliczki firmowe i informacyjne na drzwiach biura
Niezbędnym elementem każdego biura są również tabliczki firmowe i informacyjne. Te niewielkie akcesoria informują o przeznaczeniu konkretnych pomieszczeń, co sprawia, że są szczególnie przydatne w dużych biurach obejmujących większą liczbę pokojów pracowniczych. Tabliczki zawieszone przy wejściu do firmy bądź na drzwiach gabinetu to również ważny element identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Odpowiednie tabliczki firmowe stanowią ponadto praktyczne oznaczenie dróg i kierunków znajdujących się w biurowcu. Pozwalają na pełną personalizację – można na nich umieścić dowolne napisy, grafiki czy logo organizacji.
Tabliczki firmowe i informacyjne mogą być wykonane z różnych materiałów: plexi, PCV, aluminium, szkła i drewna. Wybór konkretnego surowca zależy od budżetu i efektu, jaki chce się osiągnąć. Dla osób poszukujących wyjątkowych tabliczek, które wyróżnią firmę na tle konkurencji, poleca się tabliczki z podświetleniem LED, które znakomicie sprawdzają się przed wejściem do budynku firmowego lub biura.
Oczyszczacz i nawilżacz powietrza
Przydatnym urządzeniem, które sprawdzi się w biurze, jest oczyszczacz z funkcją nawilżania powietrza. Dobrej klasy sprzęt pozwoli skutecznie oczyścić, a następnie nawilżyć powietrze w biurze, co wpłynie na komfort pracy i wydajność pracowników. To szczególnie polecane rozwiązanie do biur mieszczących się w kamienicach i starszych budynkach. Sprawdzi się również w firmach, w których część pracowników pali papierosy – nowoczesny sprzęt pomoże zlikwidować zapach dymu tytoniowego. Urządzenie pomoże stworzyć w pomieszczeniu odpowiedni mikroklimat sprzyjający pracy, eliminujący u pracowników złe samopoczucie i dolegliwości bólowe (np. bóle głowy) spowodowane zanieczyszczonym powietrzem.
Ekspres do kawy
Ekspres do kawy to urządzenie polecane nawet do niewielkiego biura. Aromatyczne espresso albo kremowe cappuccino pobudzą rano pracowników i dodadzą im energii po kilku godzinach intensywnej pracy. Polecanym wyborem jest model automatyczny z wbudowanym młynkiem, ale alternatywą dla tego rodzaju sprzętu mogą być również ekspresy przelewowe, ciśnieniowe lub profesjonalne modele baristyczne.