Czasy, kiedy klienci odwiedzający centra handlowe skupiali się tylko na celach zakupowych są już jedynie melodią przeszłości. Zdecydowana większość konsumentów poszukuje optymalnych rozwiązań, które pomogą im ograniczyć czas spędzony na dojazdach w kilka różnych miejsc na mapie jednego miasta. Centra handlowe są doskonałym przykładem świadczenia kompleksowych usług z różnych sektorów, które coraz częściej spełniają wymagania klientów o większej samoświadomości konsumpcyjnej. Dotyczy to również sektora gastronomicznego, który odgrywa kluczową rolę w budowaniu pozycji centrów handlowych w kraju i na świecie.
Gastronomia nową siłą w centrach handlowych
Jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez klientów przy wyborze centrum handlowego jest jego oferta gastronomiczna. Coraz częściej rezygnujemy z przygotowywania posiłków w domowym zaciszu i zdajemy się na kuchnię serwowaną przez restauracje w systematycznie rozrastających się strefach gastronomicznych. Według danych JLL, do 2025 roku udział lokali gastronomicznych w galeriach handlowych ma sięgnąć rekordowych 20%. To pokazuje, jak dynamicznie rozwija się rynek centrów handlowych. Rosnące oczekiwania konsumentów oraz duża konkurencyjność w sektorze gastronomii ma ogromny wpływ na dystrybucję przestrzeni w budynkach wielkopowierzchniowych, które regularnie ulegają modernizacjom.
Oferta gastronomiczna – jak wpływa na świadomość klientów?
Nie jest żadną tajemnicą, że kulinarne doznania silnie wpływają na nasze samopoczucie. Dobre jedzenie potrafi wprawić w dobry nastrój i zmotywować do działania. Potencjał, jaki wiąże się z zaspokajaniem kulinarnych potrzeb klientów centrów handlowych zauważyli ich właściciele, którzy systematycznie przeprowadzają anonimowe badania konsumenckie. Często wynika z nich, że klienci zadowoleni z usług świadczonych przez lokale gastronomiczne spędzają w centrach handlowych zdecydowanie więcej czasu i chętniej sięgają do swojego portfela.
Galerie handlowe – bogata oferta gastronomiczna
Strefy, w których znajdują się popularne restauracje szybkiej usługi regularnie przechodzą modernizacje, które mają na celu zwiększyć poziom zadowolenia klientów o różnych preferencjach żywieniowych. Wbrew pozorom, lokale gastronomiczne w centrach handlowych to nie tylko popularne sieci fast-foodów, ale również restauracje serwujące smaczną i zdrową kuchnię z całego świata. Dość powiedzieć, że największa galeria w Warszawie Centralnej, czyli Złote Tarasy, oferuje wybór spośród kilkudziesięciu barów, restauracji czy kawiarni o zróżnicowanych profilach działalności. Niemal każdego roku pojawiają się kolejne lokale, które w głównym założeniu mają docierać do jeszcze większej ilości konsumentów, zwiększając tym samym prestiż galerii handlowej.