Inbank znalazł się wśród trzech najbardziej cyfrowych banków, wyłonionych w ramach e-Commerce Polska awards 2017, konkursu organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Ideą konkursu jest nagradzanie tych podmiotów, które najlepiej i najszybciej dostosowują się do zmian, jakie zachodzą na współczesnym rynku.
e-Commerce Polska awards to uznany przez branżę konkurs, w którym w szranki stają najbardziej cyfrowe podmioty, ale także rozwiązania funkcjonujące w ramach e-medycyny, e-administracji i innych e-usług.
Kategoria skierowana do sektora bankowego i ubezpieczeniowego zadebiutowała w zeszłym roku
Tytuł najbardziej cyfrowego banku miały szansę otrzymać instytucje wyróżniające się zastosowaniem innowacyjnych technologii, ułatwiających klientowi korzystanie z usług, a także posiadające wygodną, czytelną i użyteczną stronę internetową, dostosowaną do urządzeń mobilnych lub udostępniające aplikacje mobilne. Oceniające zgłoszenia jury konkursowe odnosiło się właśnie do tych kryteriów, uznając, że najlepiej wypełniają je ING Bank Śląski, PKO Bank Polski oraz Inbank.
Znalezienie się w gronie nominowanych trzech instytucji i uznanie Inbank za jeden z najbardziej cyfrowych banków w Polsce to dla nas ogromne wyróżnienie, a jednocześnie potwierdzenie, iż realizowana przez nasz bank strategia spełnia oczekiwania klientów – komentuje Maciej Pieczkowski, Dyrektor Generaly Inbank Polska. Inbank jest bankiem w pełni cyfrowym. Model biznesowy opieramy na oferowaniu produktów bankowych całkowicie online, czym zmieniamy podejście do finansowania bieżących potrzeb konsumenckich. To odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy szukają rozwiązań korzystnych finansowo, ale też w znacznym stopniu kierują się ich dostępnością oraz wygodą zakupu. Rozumiejąc, że Internet jest dla naszych klientów naturalnym środowiskiem w wielu dziedzinach życia, postawiliśmy właśnie na ten kanał dystrybucji – dodaje.
Inbank działa na polskim rynku od końca lutego 2017 roku
Oferta produktowa i procesy bankowe od początku do końca zaprojektowane są pod kanał internetowy. Wszystkie produkty (kredyty i lokaty) dostępne są w 100% online. Bank nie prowadzi placówek stacjonarnych, przedstawiając całą ofertę i komunikując się z klientem za pośrednictwem strony Inbankpolska.pl. Przejrzysta prezentacja prostych produktów finansowych, korzystna cena determinowana przez kanał online, a także ograniczenie formalności i rezygnacja z dodatkowych wymagań to filary działalności Inbank.
Inbank stawia na innowacyjne rozwiązania, wykorzystując te stworzone we współpracy z ekspertami z branży fintech i finansów. W celu weryfikacji użytkownika online, pilotażowo wdrożył weryfikację tożsamości z wykorzystaniem nowoczesnego narzędzia Veriff, sięgającego do wiedzy biometrycznej i wykorzystującego geometrię twarzy danej osoby jako cechę unikalną. Jest to nowa, unikatowa i pionierska w skali polskiego rynku technologia weryfikacji.