Business Plus
No Result
View All Result
niedziela, 14 sierpnia, 2022
  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • Praca
Business Plus
  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • Praca
No Result
View All Result
Business Plus
No Result
View All Result
Home Aktualności

Jak centra handlowe radzą sobie z liczeniem klientów? Czy prosty system IT Covid Guard im w tym pomoże?

7 maja 2020
0
Jak centra handlowe radzą sobie z liczeniem klientów? Czy prosty system IT Covid Guard im w tym pomoże?

Od poniedziałku, 4 maja, centra handlowe w Polsce znów mogą działać w szerszym zakresie. Ich otwarcie jest jednak determinowane wieloma obostrzeniami. Jednym z podstawowych warunków, jakie będą musiały spełnić galerie, jest utrzymanie ograniczonej liczby klientów. Wiąże się to z bieżącą analizą ich ruchu. W jednym momencie nie może bowiem przebywać ich więcej na obiekcie niż wynika to z przelicznika wskazanego przez rozporządzenie. Warszawska spółka Speed Management opracowała proste i ekonomiczne rozwiązanie IT, działające w czasie rzeczywistym, rozwiązujące powyższy problem – Covid Guard.

Do tej pory centra handlowe, posiadając pełny monitoring i zaawansowane rozwiązania technologiczne, nie miały potrzeby liczenia footfallu w czasie rzeczywistym. Raportowanie odbywało się w najlepszych przypadkach, co godzinę lub w trybie dziennym. Covid Guard, który może być zsynchronizowany z kamerami termowizyjnymi lub CCTV posiada moce obliczeniowe, które pozwalają analizować ruch (wejścia i wyjścia) w centrum handlowym na bieżąco i zwracać informacje w czasie rzeczywistym. Przypomnijmy, że zalecanie rządowe jest takie, aby, ze względów bezpieczeństwa, w każdej galerii otwartych było jak najwięcej wejść

– O wprowadzeniu kolejnej fazy odmrażania polskiej gospodarki, dowiedzieliśmy się, tak jak wszyscy w zeszły czwartek. Postanowiliśmy zadziałać szybko – nasi programiści, w trakcie weekendu majowego, stworzyli algorytm stanowiący odpowiedź na nagłą potrzebę rynku. Opakowanie go w przyjazną aplikację mobilną, było już tylko formalnością. Testy przeprowadziliśmy jeszcze w niedzielę, aby już w poniedziałek móc puścić produkt na rynek – mówi Tomasz Drzał, prezes Speed Management.

Liczy się każdy klient

Algorytm zamknięty w Covid Guard pozwala zliczać wszystkich klientów wchodzących i wychodzących z centrum handlowego z kilku lub nawet kilkudziesięciu wejść równocześnie. W czasie rzeczywistym dane są analizowane i zwracane do „centrum dowodzenia” lub bezpośrednio np. na komórki ochroniarzy.  Dostają oni komunikat o osiągnieciu limitu klientów przez dane centrum. Jest to dla nich jasny sygnał, że należy ograniczyć wpuszczanie nowych osób. W momencie opuszczenia galerii przez odpowiednią liczbę klientów, ochroniarze dostają ponowny komunikat. Kluczowa w tym przypadku jest moc obliczeniowa, jaką dysponuje system Speed Management. Liczy się tu bowiem każdy klient i każda sekunda. Z dotychczasowych doniesień medialnych mogliśmy się przekonać, że centra handlowe skłonne były do liczenia osób wchodzących używać nawet tradycyjnych liczydeł!

– Popularny slogan marketingowy „Liczy się każdy klient” zastosowaliśmy w rzeczywistości i Covid Guard dosłownie właśnie tak działa. Jesteśmy w stanie wpiąć się w dowolny system monitoringu lub w strumień z kamer termowizyjnych. Nasze rozwiązanie nie koliduje z funkcjonującymi w centrach handlowych rozwiązaniami. Jest do nich komplementarne. Co najważniejsze – jest bardzo ekonomiczne. W szczególności , biorąc pod uwagę obecną trudną sytuację branży retail – dodaje Tomasz Drzał.

Co mówią przepisy?

Od poniedziałku 4 maja w centrach handlowych, czyli obiektach o powierzchni sprzedaży lub świadczenia usług powyżej 2000 m2 mogą już działać wszystkie sklepy oraz, poza pewnymi wyjątkami, punkty usługowe (dotychczas, na zasadzie wyjątku, dopuszczalna była jedynie działalność sklepów spożywczych, budowlano-remontowych, z artykułami dla zwierząt domowych, drogerii, aptek, kiosków z prasą i stacji paliw oraz świadczenie usług medycznych, bankowych, ubezpieczeniowych, pocztowych, pralniczych oraz gastronomicznych, polegających na przygotowywaniu i dostarczaniu żywności, a także prowadzenie punktów odbioru przesyłek).

W tym samym czasie w centrum handlowym nie może przebywać więcej niż 1 osoba na 15 m2 powierzchni na której odbywa się handel lub świadczone są usługi, a zatem, do powierzchni tej nie wlicza się powierzchni np. korytarzy. Analogiczne ograniczenie liczby osób odnosi się również do każdego sklepu lub punktu usługowego znajdującego się w centrum handlowym.

Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym opracowało specjalne Wytyczne dla funkcjonowania obiektów handlowych o powierzchni powyżej 2000 m2 (galerii handlowych, parków handlowych i obiektów handlowych nieprowadzących przeważającej  działalności spożywczej) w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce.

W zakresie pozostałej działalności handlowej i usługowej, tj. prowadzonej poza centrami handlowymi, aktualne pozostaje ograniczenie liczby klientów do 1 osoby na 15 m2 powierzchni, na której odbywa się handel lub świadczone są usługi. Ograniczenie to dotyczy obecnie wszystkich obiektów – dotychczas dla obiektów o powierzchni do 100 m2 powierzchni limit wynosił 4 osoby na jedno stanowisko kasowe lub stanowisko obsługi. Ograniczenie do 4 osób na jedno stanowisko obowiązuje obecnie jedynie w odniesieniu do stacji benzynowych oraz targowisk.

Więcej informacji na covidguard.pl

Share118Tweet51Share20

Notowania

Kategorie

  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Praca
  • Technologie
No Result
View All Result
  • Home 5

© 2019 BusinessPLUS.pl