Franczyza to zyskująca ostatnio na popularności forma prowadzenia biznesu oparta na współpracy B2B (business to business). To idealne rozwiązanie dla wszystkich osób, które chcą uwolnić się od pracy na etacie i stać się swoim własnym szefem, a przy okazji zmniejszyć ryzyko niepowodzenia inwestycji. Jaką franczyzę jednak wybrać i na co zwracać uwagę przeglądając oferty? Przeczytaj i sprawdź!
Jaką franczyzę otworzyć?
Na rynku istnieje wiele rodzajów franczyz – możemy podzielić je na handlowe i usługowe. Pierwsza z nich polega na sprzedaży towarów udostępnianych przez franczyzodawcę. Ten model franczyzy wykorzystywany jest między innymi przez sklepy spożywcze, obuwnicze czy przemysłowe. Drugim są franczyzy usługowe, które znajdziemy w takich branżach jak gastronomia, ubezpieczenia, bankowość czy nieruchomości.
Część z nich wykorzystuje siłę sieci, co oznacza, że franczyzobiorca korzysta z rabatów udzielanych mu przez dostawców czy podwykonawców usług. Idealnym przykładem takiego biznesu jest franczyza punktu kurierskiego. Najwięksi przewoźnicy w Polsce i na świecie, tacy jak FedEx, TNT, InPost czy DHL nie chcą podpisywać umów z samodzielnymi brokerami usług kurierskich. Atrakcyjne stawki na wysyłkę paczek i palet mogą uzyskać tylko punkty kurierskie działające w sieci i wysyłające kilkadziesiąt tysięcy paczek miesięcznie. A niższe ceny to większy zysk z marży dla Ciebie i lepsze możliwości walki o Klientów.
Niskie stawki u przewoźników to jednak nie wszystko – franczyza punktu kurierskiego powinna oferować dużo więcej.
Czy franczyza punktu kurierskiego się opłaca?
Dobra oferta franczyzy punktu kurierskiego połączona z zaangażowaniem przedsiębiorcy w prowadzenie biznesu to przepis na sukces! Jak więc powinna ona wyglądać? Po pierwsze unikajmy franczyz, które nie oferują nic poza marką oraz przypisanym do niej know-how. Oczywiście są to ważne elementy stanowiące podstawę każdego systemu franczyzowego, jednak nie trudno jest znaleźć franczyzodawców, którzy myślą, że nie muszą oferować nic poza tym. W rezultacie może się okazać, że początkujący przedsiębiorca będzie musiał radzić sobie sam z napotkanymi po drodze problemami.
Dobrym przykładem franczyzy, która daje bardzo duże wsparcie dla swoich Partnerów, jest sieć punktów kurierskich Pakersi. Inwestując 16 000 zł, otrzymujesz bogaty pakiet startowy, w którym oprócz niskich stawek na wysyłkę paczek i palet, potrzebnych informacji i licencji zyskujesz między innymi:
- pomoc Opiekuna Wdrożenia, a następnie zespołu Opiekunów,
- wsparcie marketingowe,
- pakiet szkoleń (teoria + praktyka) i dostęp do 30-dniowego treningu sprzedażowego przez Internet,
- intuicyjny system nadawczy, dzięki któremu możesz zautomatyzować obsługę Klienta biznesowego,
- wyposażenie lokalu (w tym materiały pakownicze).
Decydując się na ofertę franczyzy punktu kurierskiego Pakersi, otrzymujesz wszystko to, co jest Ci potrzebne do osiągnięcia sukcesu! Chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących współpracy? Wejdź na stronę www.pakersi.pl/franczyza i wypełnij formularz kontaktowy!