Temat, którym zajmie się Jason Barnard z Kalicube podczas CONTFERENCE dotyczy paneli wiedzy Google (Knowledge Panels). Jest to zagadnienie związane z wyszukiwarką, a precyzyjniej mówiąc z Google. Knowledge Panels to coś w rodzaju kompleksowej pigułki wiedzy, którą uzyskujemy po wpisaniu w wyszukiwarkę jakiegoś hasła: może to być jakaś osoba, postać (także fikcyjna), nazwa firmy, państwo itd.
Taki panel wiedzy pojawia się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Znajdziemy w nim najważniejsze (podstawowe) informacje dotyczące konkretnego tematu, który nas interesuje lub o którym chcemy się dowiedzieć: imię i nazwisko, data urodzenia, zdjęcie osoby, krótka biografia, stan cywilny, wykształcenie, publikacje czy majątek. Mogą to być również takie dane jak logo, linki do Wikipedii, linki do mediów społecznościowych itp.
Idea wciąż jest niezmienna: Google chce jak najlepiej odpowiedzieć na nasze pytania i w najprostszy sposób rozwiązać problemy. Ale skąd biorą się panele wiedzy? Google wyświetla je w wynikach wyszukiwania wtedy, gdy dobrze “rozumie” treść związaną z danym tematem. Korzysta przy tym z takich źródeł jak Wikipedia czy innych, które pozwalają przekazać rzetelne informacje.
Jak można wykorzystać Knowledge Panels w content marketingu? Przede wszystkim posiadanie takiego panelu w Google przyczynia się do wzrostu wiarygodności firmy. Poza tym w łatwy sposób komunikuje użytkownikom wiedzę o firmie: na jednej planszy zostają przedstawione podstawowe informacje w danym temacie. No i oczywiście posiadanie takiego panelu pozwala uzyskać przewagę nad konkurentami, którzy go nie posiadają.
Więcej o Panelach Wiedzy i o tym, jakie zastosowania mają w content marketingu opowie w swojej prezentacji Jason Barnard.
Jason Barnard, prezenter na CONTFERENCE

Jason Barnard (The Brand SERP Guy) jest autorem i konsultantem marketingu cyfrowego. Specjalizuje się w optymalizacji Brand SERP i zarządzaniu Panelami Wiedzy.
Pierwsza książka Jasona, “The Fundamentals of Brand SERPs for Business”, została wydana w styczniu 2022 roku. Regularnie publikuje artykuły w wiodących publikacjach marketingu cyfrowego, takich jak Search Engine Journal i Search Engine Land, a także regularnie pisze dla innych, w tym Wordlift, SE Ranking, SEMrush, Search Engine Watch, Searchmetrics i Trustpilot.
Główne konferencje marketingowe na całym świecie regularnie zapraszają Jasona do wystąpień na temat Brand SERP i paneli wiedzy, w tym BrightonSEO, PubCon, SMX series i YoastCon.
Jest założycielem i CEO w Kalicube – przełomowej agencji marketingu cyfrowego, która poprzez platformę Kalicube Pro SaaS pomaga klientom optymalizować ich Brand SERP i zarządzać ich panelami wiedzy.