Skuteczny marketing w branży handlowo-usługowej to klucz do osiągania coraz lepszych wyników sprzedażowych, które można uznać za wyraz wzrostu zaufania względem marki. Pozyskiwanie nowych odbiorców i utrzymywanie dobrych relacji ze stałymi klientami nie jest jednak proste, zwłaszcza w obliczu rosnącej konkurencji. Dlatego też warto postawić na skuteczne i sprawdzone strategie reklamowe, a wśród nich materiały POSM, które są coraz bardziej widoczne w polskich punktach sprzedaży. Co warto o nich wiedzieć?
Czym są materiały POSM?
Co kryje się pod tajemniczym terminem „POSM”? Jest to skrót od angielskiego „point of sales materials” i w praktyce oznacza materiały reklamowe w formie stacjonarnej, które są elementem wyposażenia punktu sprzedażowego czy usługowego. Materiały POS, bo pod taką nazwą również można je znaleźć w polskim słowniczku terminologii marketingowej, są jednym z najskuteczniejszych narzędzi wsparcia sprzedaży, którego odpowiednie wykorzystanie pozwala zwiększyć zainteresowanie oferowanymi towarami czy usługami, co automatycznie wiąże się ze wzrostem zysków i umocnieniem pozycji firmy na rynku.
Materiały POSM i ich rodzaje
Ogromną zaletą materiałów POS są duże możliwości wyboru, które jednocześnie oznaczają większą elastyczność i kreatywność przy wdrażaniu strategii marketingowej. Do dyspozycji przedsiębiorców pozostaje kilka podstawowych rodzajów materiałów POSM, które można swobodnie dobrać do obszaru działalności na rynku, preferencji docelowej grupy klientów, jak również powierzchni sklepowej. Do najpopularniejszych rodzajów materiałów POS można zaliczyć:
-
broszury reklamowe,
-
ulotki reklamowe,
-
stojaki produktowe,
-
roll-upy,
-
reklamy wiszące,
-
makiety produktów,
-
naklejki na półki, naklejki podłogowe.
Materiały POS – jak wybrać najlepsze?
Skuteczność strategii marketingowej opartej na materiałach POSM w dużej mierze uzależnione jest od doboru odpowiednich rozwiązań przystosowanych do charakterystyki sklepu czy punktu usługowego. Przedsiębiorcy najczęściej powierzają to zadanie profesjonalnym agencjom merchandisingowym oferującym kompleksowe usługi dystrybucji i obsługi materiałów POSM https://oexcursor.pl/oferta/dystrybucja-i-obsluga-posm/. Pomoc specjalistów działających w branży marketingowej od wielu lat to zdecydowanie większa szansa na sukces sprzedażowy. Fachowcy doskonale wiedzą, jak poprowadzić dialog z klientami i zachęcić ich do zakupu produktów na miejscu. Merchandiserzy na bieżąco kontrolują efekty swojej pracy i w razie potrzeby modyfikują zastosowane wcześniej rozwiązania, aby uzyskać jeszcze bardziej satysfakcjonujące rezultaty.