Firma i wszelkie procesy z nią związane wymagają zaangażowania i realizacji na wielu płaszczyznach. Często zdarza się, że przedsiębiorstwo musi wykraczać poza pewny obszar swojej działalności w celu zrealizowania wszystkich celów. Czasami wiąże się to z outsourcingiem. Czym jest i na czym polega? Podpowiadamy.
Czym jest outsourcing?
Jest to zjawisko, które polega na powierzeniu przez firmę części zadań, podmiotowi z zewnątrz. Dlatego też powstaje coraz więcej takich miejsc jak obsługa spraw pracowniczych w Krakowie. Organ, któremu delegujemy zadania, zazwyczaj specjalizuje się w określonej dziedzinie. Do pracy wykorzystuje własne zasoby. Zaliczyć możemy do nich między innymi technologię oraz wiedzę.
Przedsiębiorca, który korzysta z outsourcingu, nie nawiązuje żadnego stosunku pracy z osobami realizującymi zadanie, nie ma również wglądu do przebiegu pracy. Jest zainteresowany tylko i włącznie końcowym efektem. Zazwyczaj formą rozliczenia jest faktura. Współpraca taka przebiega długofalowo, a jej zasady powinny znaleźć się w zawartej umowie oraz być zgodne z regulacjami kodeksu cywilnego.
Jakie zadania wchodzą w skład outsourcingu?
Zadanie, które oddelegowywane są w ramach outsourcingu, zazwyczaj mają charakter operacyjny. Firmy bardzo często przekazują te zadania, które są dla nich zbyt kosztowne oraz czasochłonne. Dzięki temu w prosty sposób unikają tworzenia procesów rekrutacyjnych w celu zatrudnienia dodatkowego pracownika. Do zadań tych należą między innymi księgowość, obsługa kadr i płac, zarządzanie zasobami ludzkimi, szkolenia, obsługa klienta, marketing oraz przetwarzanie danych.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, przedsiębiorstwo może skupić działania i środki wyłącznie na podstawowym charakterze swoich działań.
Jedną z korzyści outsourcingu jest wzrost efektywności oraz możliwość bardziej optymalnego wykorzystania czasu pracy. Jest to również ułatwienie dla pracowników, które polega na odciążeniu ich części rutynowych zadań.