Business Plus
No Result
View All Result
czwartek, 2 lutego, 2023
  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • Praca
Business Plus
  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • Praca
No Result
View All Result
Business Plus
No Result
View All Result
Home Praca

Obsługa spraw pracowniczych – dlaczego warto postawić na outsourcing?

24 marca 2022
0
Obsługa spraw pracowniczych – dlaczego warto postawić na outsourcing?

Firma i wszelkie procesy z nią związane wymagają zaangażowania i realizacji na wielu płaszczyznach. Często zdarza się, że przedsiębiorstwo musi wykraczać poza pewny obszar swojej działalności w celu zrealizowania wszystkich celów. Czasami wiąże się to z outsourcingiem. Czym jest i na czym polega? Podpowiadamy.

Czym jest outsourcing?

Jest to zjawisko, które polega na powierzeniu przez firmę części zadań, podmiotowi z zewnątrz. Dlatego też powstaje coraz więcej takich miejsc jak obsługa spraw pracowniczych w Krakowie. Organ, któremu delegujemy zadania, zazwyczaj specjalizuje się w określonej dziedzinie. Do pracy wykorzystuje własne zasoby. Zaliczyć możemy do nich między innymi technologię oraz wiedzę.

Przedsiębiorca, który korzysta z outsourcingu, nie nawiązuje żadnego stosunku pracy z osobami realizującymi zadanie, nie ma również wglądu do przebiegu pracy. Jest zainteresowany tylko i włącznie końcowym efektem. Zazwyczaj formą rozliczenia jest faktura. Współpraca taka przebiega długofalowo, a jej zasady powinny znaleźć się w zawartej umowie oraz być zgodne z regulacjami kodeksu cywilnego.

Jakie zadania wchodzą w skład outsourcingu?

Zadanie, które oddelegowywane są w ramach outsourcingu, zazwyczaj mają charakter operacyjny. Firmy bardzo często przekazują te zadania, które są dla nich zbyt kosztowne oraz czasochłonne. Dzięki temu w prosty sposób unikają tworzenia procesów rekrutacyjnych w celu zatrudnienia dodatkowego pracownika. Do zadań tych należą między innymi księgowość, obsługa kadr i płac, zarządzanie zasobami ludzkimi, szkolenia, obsługa klienta, marketing oraz przetwarzanie danych.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, przedsiębiorstwo może skupić działania i środki wyłącznie na podstawowym charakterze swoich działań.

Jedną z korzyści outsourcingu jest wzrost efektywności oraz możliwość bardziej optymalnego wykorzystania czasu pracy. Jest to również ułatwienie dla pracowników, które polega na odciążeniu ich części rutynowych zadań.

Share61Tweet38Share15

Notowania

Kategorie

  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Praca
  • Technologie
No Result
View All Result
  • Home 5

© 2019 BusinessPLUS.pl