Trudno wyobrazić sobie współczesną rzeczywistość bez obecności komputerów i innych urządzeń mobilnych, dzięki którym nasze życie codzienne staje się po prostu łatwiejsze. Nie omija to również branży biznesowej, gdzie zaawansowane systemy komputerowe odgrywają jedną z kluczowych ról. Dotyczy to też przedsiębiorców prowadzących działalność gastronomiczną, którzy powinni z odpowiednim zaangażowaniem wybrać oprogramowanie gastronomiczne idealnie dopasowane do potrzeb biznesu. Zatem czym kierować się przy jego wyborze? Podpowiadamy!
Program dla gastronomii niezbędny do optymalizacji pracy
Na samym początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego inwestycja w nowoczesny program dla gastronomii jest tak istotna. Odpowiedź jest prosta. Bez niego żadna restauracja, samoobsługowa lub wielostanowiskowa czy też mały lokal gastronomiczny nie będą optymalnie prosperować, a co za tym idzie, przynosić zysków. Optymalizacja pracy i skuteczniejsze zarządzanie przy wsparciu takich narzędzi jak zaawansowane programy dla gastronomii to szansa na osiągnięcie znaczącego sukcesu na rynku i ugruntowanie swojej pozycji.
Oprogramowanie gastronomiczne – czym jest system POS?
Jednym z rozwiązań, po które najczęściej sięgają właściciele restauracji, pubów, barów czy stołówek zakładowych są nowoczesne systemy POS. Są to specjalnie zaprojektowane zestawy urządzeń komputerowych wyposażone w funkcjonalne oprogramowanie służące do wsparcia obsługi sprzedaży. Wdrożenie systemu POS nierzadko pozwala usprawnić wiele procesów i skrócić czas realizacji zamówień, a także na bieżąco aktualizować stany magazynowe. Na systemy POS składa się kilka najważniejszych elementów, najczęściej połączonych ze sobą bezprzewodowo. Należą do nich m.in. terminale płatnicze czy kolektory danych przystosowane do urządzeń mobilnych, w tym poręczne tablety.
Program gastronomiczny – jak wybrać najlepszy?
Inwestycja w nowoczesne oprogramowanie dla gastronomii wydaje się być jednym z najważniejszych kroków do optymalnie działającego lokalu, dlatego też przed dokonaniem ostatecznej decyzji warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim powinien być on dobrze dopasowany do warunków panujących w obiekcie oraz profilu jego działalności, a przy tym powinien być stosunkowo prosty w obsłudze i łatwy w utrzymaniu. Do tego powinien być wyposażony w szereg podstawowych funkcjonalności, w tym m.in. modyfikacja menu, fakturowanie, planowanie zamówień, rozliczanie pracy kelnerów i managerów, kontrola stanów magazynowych, sprawna komunikacja między pracownikami, dzielenie rachunków, łączenie rachunków i stolików czy łączność z urządzeniami sieciowymi.