Wciąż rosnąca konkurencja na rynku krajowym i międzynarodowym sprawia, że wielu przedsiębiorców staje w obliczu konieczności wprowadzenia modyfikacji niezbędnych do optymalizacji funkcjonowania firmy. Głównym celem takich działań jest poprawa wydajności przy jednoczesnej redukcji kosztów, co może wydawać się bardzo trudne do zrealizowania. Okazuje się jednak, że dzięki usługom outsourcingowym jest to jak najbardziej możliwe, dlatego też nie dziwi fakt, że coraz większą popularnością cieszy się doradztwo zakupowe. Czym jest i jakie korzyści z niego płyną?
Czym jest outsourcing zakupów?
Procesy zakupowe są nieodłącznym elementem działalności każdej firmy, niezależnie od obszaru, w której się porusza. Dotyczą bowiem nie tylko pozyskiwania towarów czy komponentów przeznaczonych do dalszej sprzedaży, ale również wielu akcesoriów, narzędzi, materiałów eksploatacyjnych i innych przedmiotów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa na każdym szczeblu. Zadanie wydaje się dosyć proste, jednak przy nadmiarze innych, równie istotnych obowiązków, wdrożenie prawidłowej strategii zakupowej bez pomocy zewnętrznych podmiotów jest problematyczne.
Optymalizacja zakupów przeprowadzona przez profesjonalną firmę to często jedyne słuszne rozwiązanie, które w długofalowej perspektywie pozwala myśleć o dalszym rozwoju firmy, bez narażania się na niepotrzebne wydatki. W ramach usługi outsourcingu zakupów można liczyć na kompleksowe doradztwo, poparte wieloletnim doświadczeniem w branży i szczegółowymi analizami przeprowadzonymi pod kątem konkretnego klienta i jego profilu działalności. Specjaliści zajmują się procesami zakupowymi od A do Z – od planowania i wdrażania strategii zakupowych, przez transformację cyfrową, aż po zarządzanie ryzykiem i bazą stałych dostawców. Nierzadko podejmują się również renegocjacji umów z dystrybutorami towarów czy szkoleń pracowniczych.
Outsourcing zakupowy – zalety
Wciąż rosnące zainteresowanie profesjonalnym doradztwem zakupowym nie jest dziełem przypadku. Popularność usług outsourcingowych w dużej mierze wiąże się ze sporymi oszczędnościami, zarówno pod względem finansowym, jak i czasowym. Doradcy zakupowi często zapewniają znacznie lepsze produkty w bardziej konkurencyjnych cenach, co pozwala wywindować renomę marki na rynku i sprawić, że stanie się bardziej rozpoznawalna. Outsourcing zakupów to również niepowtarzalna okazja do nawiązania długotrwałych relacji z klientami biznesowymi, a tym samym, zapewnić sobie płynność finansową i inwestować w coraz bardziej zaawansowane technologie.