Business Plus
No Result
View All Result
środa, 29 marca, 2023
  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • Praca
Business Plus
  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • Praca
No Result
View All Result
Business Plus
No Result
View All Result
Home Finanse

Ulga sponsoringowa CSR – o czym mowa w praktyce?

21 lipca 2022
0
finanse

Za sprawą Polskiego Ładu w polskich przepisach podatkowych doszło do prawdziwej rewolucji. Niektóre z obowiązujących ulg zostały zmodyfikowane i jednocześnie zostały wprowadzone nowe. Jedną z nich jest ulga na sponsoring – CSR. Ma być to forma zachęty dla przedsiębiorców do angażowania się w życie społeczne. Kto i kiedy może z niej skorzystać? Podpowiadamy.

Ulga sponsoringowa – co oznacza skrót CSR?

CSR to skrót od anglojęzycznego Corporate Social Responsibility, co w tłumaczeniu na język polski oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu. W praktyce oznacza to, że każdy przedsiębiorca aktywnie angażujący się w finansowanie określonej działalności związanej z kulturą, sztuką, nauką, szkolnictwem wyższym. Ulga zakłada również możliwość odliczenia od podatku sponsoringu na rzecz sportu, o czym można przeczytać m.in. na https://pragmago.pl/porada/ulga-csr-sponsoring-dzialalnosci-spolecznej/.

Ulga CSR – dla kogo?

Kto może skorzystać z ulgi dla sponsoringu? Uprawniony jest do tego każdy przedsiębiorca, który odprowadza podatek dla osób fizycznych (PIT) zarówno na zasadach ogólnej skali podatkowej, jak i podatku liniowego.

Ulga CSR obejmuje również podatników rozliczających się z fiskusem jako osoby prawne (CIT), które uzyskują przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych.

Ulga dla sponsoringu CSR – na czym polega?

Ulga przewiduje pakiet korzyści dla przedsiębiorców wspierających finansowo działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę. W jej ramach można odliczyć od podstawy obliczenia podatku (podstawy opodatkowania) 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych z tego tytułu.

Warto zaznaczyć, że podatnik może uwzględnić łącznie 150% poniesionych kosztów. Składa się na to zarówno 100% wydatków traktowanych jako koszt uzyskania przychodów, a także wspomniane 50% odliczenia w ramach ulgi. Należy także pamiętać, że darowizny nie można traktować jako formy sponsoringu, ponieważ nie służy ona zwiększeniu przychodów firmy.

Ulga CSR a cele – jakie się do niej kwalifikują?

Obowiązujące przepisy podatkowe jasno określają cele, na jakie można przeznaczyć środki finansowe w ramach działalności sponsoringowej CSR. W praktyce można wyróżnić trzy kategorie:

  • działalność sportową,

  • działalność wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę,

  • działalność kulturalną.

W ramach ulgi można m.in. dokonać zakupu sprzętu sportowego, opłacić stypendia naukowe, wspierać instytucje kulturalne, zorganizować wydarzenia sportowe lub kulturalne, opłacić wynajem obiektów publicznych, takich jak hale widowiskowo-sportowe, etc.

Share62Tweet39Share16

Notowania

Kategorie

  • Aktualności
  • Bankowość
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Praca
  • Technologie
No Result
View All Result
  • Home 5

© 2019 BusinessPLUS.pl